עמוד:128

העלילון " לא שכחתי " - לפעילות שתי מטרות : קריאת שיחה מסוגת עלילון המתארת מצב מוכר לתלמידים , והצגת התבנית הלשונית של פעלים בגוף שני יחיד בזמן עבר . לאחר קריאת העלילון כדאי לשאול כמה שאלות של הבנת הנקרא , למשל : " איפה אבא נמצא ואיפה הילד נמצא ? " . העלילון מאפשר משחק תפקידים בכיתה . כדאי להציג את העלילון כפי שהוא כתוב , ואז להציג אותו תוך שינוי של כמה מהדמויות , למשל : אימא ובן או אימא ובת . שינוי הדמויות מאפשר תרגול הטיות שונות של הגופים והפעלים . בהצגה חשוב לשים לב לאינטונציה ולסימני השאלה והקריאה . העלילון מעלה לדיון את נושא האחריות האישית . הילד בעלילון משחק במחשב ושוכח שיש לו חוג ושאבא שלו צריך לבוא לקחת אותו . אפשר לשאול את התלמידים אם מצבים כאלה קורים בחייהם ולבקש מהם להביא דוגמאות . פעילויות - 16 - 15 ההתמקדות היא בפעלים בגוף שני יחיד . הפעילות מכוונת לחשיפה של התבנית הלשונית המאפיינת פעלים אלה . אוצר מילים " לא שכחתי " - המילה " מוכן " מתורגמת לצורך ההבנה של הטקסט , אבל אינה חיונית לאוצר המילים הפעיל של התלמידים בשלב הזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר