עמוד:108

פעילות - 2 חשוב להדגיש בפני התלמידים את ההבדל בין " הולך " ל " נוסע " בעברית , מפני שבערבית משתמשים בשפה המדוברת באותה המילה , למשל : " ראיח ( ' הולך ' ) לתל אביב " לצד " ראיח ( ' נוסע ' ) לבית הספר " . בפעילות מודגשת התאמה בין פעלים בהווה לפעלים בעבר ( למשל , הולך - הלך ) . כדאי לקרוא את הפעלים בקול ולהפנות את תשומת הלב של התלמידים להבדל במצלול ובתבנית בין הפעלים בטור הימני ( זמן הווה ) לפעלים בטור השמאלי ( זמן עבר ) . פינת הלשון נטיית פעלים בעבר בגוף שלישי - מדגימים וממחישים הטיית פעלים מהווה לעבר : מבקשים מאחד התלמידים בכיתה ( במקרה שלפנינו , מפיראס ) לקפוץ במקום ואומרים : " פיראס קופץ . " מבקשים מהתלמיד שיפסיק לקפוץ ואומרים : " פיראס קפץ וקפץ . עכשיו פיראס לא קופץ . " ממשיכים להמחיש באופן זה פעלים נוספים , כגון " כתב " , " הלך " , " ישב " . מדגימים בצורה דומה עם תלמידה מהכיתה לצורך נטיית פעלים בנקבה . לאחר מכן מתרגלים במקהלה את נטיית הפעלים בעבר בגוף שלישי : הוא הלך , היא הלכה , הם הלכו , הן הלכו / הוא נסע , היא נסעה , הם נסעו , הן נסעו וכדומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר