עמוד:98

פעילות - 8 קוראים במליאה שניים - שלושה קטעים ומוודאים שהתלמידים מבינים אותם . זו הזדמנות לאפשר לכמה מהתלמידים המעוניינים בכך לקרוא בקול . לאחר מכן מפנים את התלמידים לקריאה עצמית של הקטעים ולביצוע הפעילות . הקטעים שונים זה מזה גם בתוכנם וגם במבנה הטקסט שלהם : הטקסטים של רוני , ליה ואיה גבוהים מעט מהטקסטים האחרים מבחינת רמת פיתוח הרעיונות שבהם , לדוגמה : איה לא רק מציינת שהיא רואה את סבא וסבתא שלה , אלא גם מתארת מה הם עושים . ההרחבות האלה , גם אם הן קטנות , מעשירות את הטקסט של הכותבים . קטעים אלה מדגימים לתלמידים טקסטים ברמות שונות . בפעילות 11 יש לעודד את התלמידים לכתוב טקסטים ברמה שהם מסוגלים לה : מכתיבת רשימה בסיסית של מילים , דרך כתיבת משפטים פשוטים ועד לכתיבת תיאורים מורכבים יותר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר