עמוד:97

זמן משחק , דיבור ועוד לאחר השלמת התרגילים בספר בנושא " את " מומלץ לתרגל גם בעל - פה במליאה או בזוגות : הצעה לתרגול בזוגות : התלמידים יושבים בזוגות , וכל אחד בתורו אומר חמישה משפטים שפותחים במילים " אני יושב בכיתה ורואה את ... " הצעה לתרגול במליאה : מזמינים מתנדב או מתנדבת לעמוד מול הכיתה ומכסים את עיניהם . בוחרים תלמיד או תלמידה מהכיתה שיגידו בקול : " מי אני ומה שמי ? " . על המתנדב / ת ( אלו שעיניהם מכוסות ) לזהות מי דיבר / ה לפי הקול ולומר : " אני שומע / ת את ליאן / אני שומע / ת את אמיר " וכדומה . כמובן שהתלמידים יכולים לנסות לבלבל את המתנדב באמצעות דיבור בקול מצחיק או שונה . אם המתנדב לא זיהה נכון , מי שבלבל אותו , מחליף את המתנדב ומקבל את כיסוי העיניים . פעילות - 7 בפעילות זו התלמידים מפיקים בעצמם את השימוש בתבנית " את " . הפעילות משלבת בין שני המקרים שבהם משתמשים בתבנית : " את + ה ... " ו " את + שם פרטי " . קיים דירוג פנימי בפעילות : בהשלמה הראשונה התלמידים צריכים לכתוב רק את המילה " את " , ובהשלמה השלישית הם כבר צריכים להשלים מבע ארוך יותר ( " את הכלב של מאיה " ) . תרגול נוסף של השימוש ב - " את + ה " וב - " את + שם פרטי " ניתן למצוא בחלק " עוד תרגילים ... ״ בספר הלימוד בתרגיל 1 בעמוד . 187 אוצר מילים פעילות – 7 המילה " מחבואים " נלמדת כאן בהקשר של שמו של משחק הילדים הידוע , ולא במשמעות של מקום מסתור . לפיכך אין להקנות את צורת היחיד שלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר