עמוד:73

זמן משחק , דיבור ועוד לתרגול התבנית " את ה ... " אפשר לשחק במשחק " אני רואה " : המורה או אחד התלמידים בוחרים חפץ שרואים בכיתה ואומרים : " אני רואה משהו שאתם לא רואים . " התלמידים שואלים : " באיזה צבע ? " והמורה או התלמיד שהתנדב אומרים מה הצבע של החפץ . לאחר מכן התלמידים ( לפי תור או בהצבעה ) מנסים לנחש איזה חפץ נבחר באמצעות שאלות על חפצים בצבע המתאים תוך שימוש בתבנית " רואה את ה ... " , למשל : " את רואה את הקלמר של מאי ? " ; " אתה רואה את התיק של יוסף ? " מי שניחש נכון מהו החפץ הנבחר , בוחר בסיבוב הבא את החפץ ה " מסתורי " . פעילות - 8 מבהירים לתלמידים כי על אף העובדה שבכל המשפטים מופיע קו השלמה , הוא רלוונטי רק בכמה מהם – באלו אשר נדרש להוסיף את מילת היחס " את " . פעילות - 9 כדי להקל על תלמידים לשוחח על הנמצא בכיתה ומחוצה לה , ניתן לערוך קודם לכן במליאה רשימה על הלוח של שמות עצם הקיימים במרחב הבית ספרי . התלמידים ישתמשו ברשימה לצורך השיחה בזוגות . יש לעודד את התלמידים להשתמש בשמות תואר מוכרים בתיאור החפצים בכיתה ומחוצה לה . אם מוסיפים שם תואר , יש ליידע אותו בהתאמה לשם העצם המיודע .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר