עמוד:68

יחידה - 2 מה לומדים היום ? מטרות היחידה היבט תוכני - ערכי היחידה מעלה את מודעות התלמידים לכך שלמידה אינה מתרחשת רק בין כותלי בית הספר ורק בזמנים מוגדרים . היחידה מפגישה את התלמידים עם מצבים מגוונים בחיי היום - יום שבהם מתרחשת למידה לא דרך הוראה פורמלית , למשל : בזמן פעילות קהילתית משותפת עם ההורים . היחידה מדגישה את יתרונות הטכנולוגיה , שמאפשרת למידה בכל מקום ובהקשרים רבים . היחידה גם חושפת את התלמידים למצבים שבהם הם אינם רק אלה שרוכשים ידע , אלא גם מקנים ידע לאחרים , למשל : ילדה שמלמדת את חברתה שחמט . היכולת ללמד אחרים מעצימה ומרחיבה את נקודת המבט שלנו ועל הגדרות כמו " מורה " ו " תלמיד " . היבט אורייני סוגות : היחידה כוללת תמונות וקטעי דיאלוגים המדגימים מצבים שונים הקשורים ללמידה . כמו כן היחידה כוללת חלק נוסף של הסיפור בהמשכים . הנושא הלשוני : הנושא הלשוני שבמוקד היחידה הוא השימוש במילת היחס " את" בעברית לפני הא הידיעה . הערות והצעות להוראת היחידה תמונת " זום - אין" מבקשים מהתלמידים להעלות השערות שונות בנוגע לדמויות : מי הן ? מה הן עושות ? על מה הן מדברות ? איפה הן נמצאות ? . לאחר מכן מפנים את התלמידים לחפש את המיקום של תמונת ה " זום - אין " בתמונה הגדולה המופיעה בתחילת הפרק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר