עמוד:61

הפיסוק הנכון של המשפטים בפעילות : א . זה סיפור מצחיק . ב . הם מנגנים בגיטרה . ג . היא נוסעת לסבתא שלה ? ד . אתן לובשות חולצות א ֲרוכות ? ה . היום יום שני . ו . יש תלמידה ח ֲדשה בכיתה ד ? תרגול נוסף של מילות שאלה והבחנה בסימני פיסוק ניתן למצוא בחלק " עוד תרגילים " : בספר הלימוד בעמודים . 177 - 176 פעילות - 7 אחרי שהתלמידים משלימים את מילות השאלה , מבקשים מהם לענות בעל פה על השאלות לפי השיחות בעמודים . 40 - 39 ניתן לבקש מהם לחבר עוד שאלה על כל אחת מהשיחות . פעילות - 8 מומלץ לבקש מהתלמידים להקריא את השאלות בקול בזוגות או במליאה . כמו כן ניתן לבקש מהם להציע תשובות אפשריות לשאלות שבפעילות . כמו כן , זוהי הזדמנות להזכיר לתלמידים כי בעברית כותבים את סימן השאלה בכיוון הפוך לכתיבתו בערבית . פעילות - 9 התלמידים מאזינים למשפטים ומוסיפים בספר סימן שאלה או נקודה . הערה למורה : במשפטי השאלה שמופיעים בפעילות נדרשת , למעשה , מילת השאלה " האם " . עם זאת מילת שאלה זו נשמטת פעמים רבות בשפה הדבורה , ואנו מסתמכים רק על האינטונציה ( גובה הצליל שהמשפט נאמר בו ) . אין צורך לומר זאת לתלמידים כדי לא לבלבל אותם עם מילת שאלה נוספת שלא נלמדה , אך חשוב להדגים להם שאפשר לדעת לפי האינטונציה אם זאת שאלה או לא , למשל : "היום יום שלישי . " לעומת " היום יום שלישי ? "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר