עמוד:47

פעילות - 3 מתמקדת בנטיית הנקבה של המילים שנלמדו . כדי לחזור על המילים ניתן לשאול שאלות על המידע הקיים במשפטים תוך שימוש במילות השאלה " מי " , " מה" ו " למה " , למשל : " מי צוחקת ? " / " למה רימאס כועסת ? " " / מה חלא עושה ? " וכו ' ... תרגול נוסף של אוצר המילים של מילים המביעות רגשות ניתן למצוא בחלק " עוד תרגילים ... " : בספר הלימוד בתרגיל 2 בעמוד . 173 פעילות - 1 שתי אפשרויות מוצעות לעבודה בפעילות זו : . 1 בעבודה משותפת במליאה בודקים את ההתאמה של כל מילה לאמוג ' י ומלמדים את משמעות המילים לפי הצורך . . 2 אם ההנחה היא שאוצר המילים מוכר מהשנים הקודמות , אפשר לתת לתלמידים להתמודד לבד עם המשימה ואחר כך לברר במליאה מה הן המילים שהתלמידים אינם זוכרים . אפשר גם לדבר על השדה הסמנטי שהמילים משתייכות אליו – רגשות . הערה בנוגע למילה " מפחד " : בעברית משתמשים בזמן הווה בשני הפעלים " פוחד" ו " מפחד " באותה המשמעות . בספר בחרנו להשתמש במילה " מפחד " משום שהיא שגורה יותר בדיבור . פעילות - 2 מחזירה את התלמידים לתמונה הפותחת את הפרק ( עמודים 7 - 6 ) ומאפשרת להם חוויה מאתגרת של חיפוש פרטים בתוך תמונה גדולה . אפשר להקרין את התמונה הגדולה על הלוח ולהזמין ילדים להקיף את האמוג ' ים שהם מצאו ולתאר אותם ואת המיקום שלהם , למשל : " אמוג ' י צוחק על עפיפון " , " ציפור עם תמונה של אמוג ' י בוכה " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר