עמוד:29

זמן משחק , דיבור ועוד מומלץ לעודד את התלמידים לדבר על הקשיים שלהם בלימוד השפה , אלה שמוזכרים במונולוגים ואחרים . כמו כן אפשר להתייחס לעובדה שהתלמידים לומדים גם אנגלית ובעצם לומדים שלוש שפות ואף ארבע , אם מחשיבים את העובדה כי הערבית המדוברת והערבית הספרותית הן מובחנות . אפשר לפתח את הדיון ולהתייחס לשאלות כמו , מה כיף או טוב כשלומדים שפה חדשה ? / מה קשה או לא כיף ? וכדומה . מונולוגים של שני תלמידים – כל מונולוג פוצל לשני חלקים ( עמודים 11 - 8 ) כדי להקל על התלמידים לקלוט את המידע בהם . כדאי לקרוא תחילה כל מונולוג בנפרד בקריאה קולית של המורה . לאחר הבנת שני הטקסטים מומלץ לדון בדמיון ובשוני ביניהם . בהמשך אפשר לנהל שיחה בכיתה ולשאול על המשתמע מהמונולוגים , לדוגמה : דויד יודע ערבית ? רימאס אוהבת ללמוד עברית ? .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר