עמוד:28

הערות והצעות להוראת היחידה תמונת " זום - אין " – היחידה נפתחת בתמונת מראה שבה מוצגות כיתה מול כיתה : כיתה אחת של דוברי עברית בשיעור ערבית וכיתה אחת של דוברי ערבית בשיעור עברית . בכל צד מופיע מונולוג דומה העוסק בקושי שיש בלימוד שפה . התמונה מתארת שיעור בכיתה ומאפשרת חזרה על מילים הקשורות לכיתה ולבית ספר : מורה , תלמידים , תיקים , לוח ועוד . אוצר מילים מומלץ להקנות את המילים החדשות ולתרגל אותן לפני שניגשים לקריאת הטקסט . גישה זו מאפשרת קריאה רצופה של הטקסט והבנתו . לצורך הקניית המילים החדשות ניתן להשתמש בתמונת " זום - אין " באמצעות שיחה על הקיים בתמונות , לדוגמה : מה יש על הלוח בכיתה ? ( מילה , מילים ) . מה יש על הקיר בכיתה ? ( שעון ) . בכל כיתה יש שעון ? ( לא , לפעמים יש שעון בכיתה , ולפעמים לא . בכיתה שלנו אין שעון ... ) . מומלץ לחזור ולתרגל את המילים החדשות בשיחה על הקיים בתמונה ועל הנעשה בכיתה עצמה . שיחה על הקיים בתמונה מאפשרת גם חזרה על פעלים ועל אוצר מילים מוכר משנים קודמות , לדוגמה : איפה דויד יושב ? מי עומדת בכיתה ? מה הצבע של ... ? וכו ' . לאוצר המילים החדש יש להוסיף את המילה " שפה " , שמופיעה בשם הפרק ובשם היחידה . כדאי לשוחח עם התלמידים על שפות שהם לומדים ועל שפות שהם מכירים . את הפעלים החדשים יש להקנות תמיד גם ביחיד וגם ביחידה ( מבין / מבינה ) , כדי שגם התלמידות וגם התלמידים יוכלו לספר על עצמם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר