עמוד:76

ההתחלה החדשה של ליאן - חלק 3 ) סיפור בהמשכים ( - ניתן להתייחס לאיור המלווה את הסיפור עוד לפני הקריאה - שואלים את התלמידים , לפי האיור , אם לליאן יש יום טוב בבית ספר או לא ? איך ליאן מרגישה ? ( היא שמחה , היא צוחקת ) . למה היא שמחה ? , מי הילדה שיושבת לידה ? . לאחר קריאת הסיפור , חוזרים ועונים על השאלות האלו . אוצר מילים ההתחלה החדשה של ליאן - חלק 3 ) סיפור בהמשכים ( - הפועל " מתיישבת " הוא ממשפחת המילים של המילה " יושבת " , שכבר מוכר לתלמידים , ואפשר להראות לתלמידים את הקשר בין המילים . המילים " מתיישבת " , " נפתחת " ו " דברים " תורגמו כדי לאפשר הבנה של הטקסט , אך אינן חיוניות לאוצר המילים הפעיל של התלמידים בשלב הזה . בסיפור מופיעות מילים מהשפה המדוברת : " כלום " ו " המון " . כדאי לחשוף את התלמידים למילים האלה , שנוכחות מאוד בשפת היום - יום בעברית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר