עמוד:64

פעילות - 14 - 13 התלמידים נדרשים ליצור משפטים תוך שימוש במילים נתונות . טורי המילים משמשים כלי עזר לתלמידים ומאפשרים להם ליצור מגוון משפטים . בפעילות 13 הגופים והפעלים מופיעים ביחיד , ואילו בפעילות 14 הגופים והפעלים מופיעים ברבים . ניתן לבקש מילדים שמסוגלים לכך ליצור בעצמם משפטים עם התבנית " אוהב / רוצה / יכול + שם פועל " מעבר למוצע בטורים . זמן משחק , דיבור ועוד התאמה בין פועל לשם פועל – אפשר לקיים את פעילות 12 כמשחק בכיתה : התלמידים מקבלים פתק שעליו כתוב פועל בהווה או שם פועל . הם מסתובבים בכיתה ומתאימים בין פעלים לשמות הפועל שלהם . כשהם מוצאים את " בן / בת הזוג " שלהם , הם צריכים לחבר יחד משפט עם הפועל שקיבלו . משחק חתימות : מחלקים לכל אחד מהתלמידים לוח עם 9 משבצות גדולות . בכל משבצת רשום משפט בתבנית של " רוצה / אוהב / יכול + שם פועל " . לדוגמה : " אני לא אוהב / ת לאכול שוקולד " , או " אני יכול / ה לדבר ספרדית " . התלמידים צריכים להסתובב בכיתה , למצוא תלמיד / ה שמתאימים לתיאור הזה ולכתוב את שמם במשבצת . מנצח מי שסיים להחתים שמות על כל המשבצות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר