עמוד:9

גליה חתכה כל מנה ל 2 חלקים שווים . מספר המנות שהפיצה מחולקת אליהן גדל פי . 2 מספר המנות שיש עליהן זיתים גם הוא גדל פי . 2 עם זאת הפיצה וחלק הפיצה שעליו יש זיתים לא השתנו . . 2 לציור המלבן שלפניכם מתאים השבר . בשיעור חשבון חקרו יוגב ויערה מלבנים כמו זה . כל אחד מהם חילק את המלבן שלו בדרך אחרת . א . יוגב חילק כל חמישית ל 3 חלקים שווים , כך : > איזה שבר נוסף על מתאים לציור לפי החלוקה של יוגב ? > האם השבר הזה גדול מ , קטן מ או שווה ל ? > פי כמה המונה של השבר הנוסף גדול מהמונה של השבר ? > פי כמה המכנה של השבר הנוסף גדול מהמכנה של השבר ? כשכופלים את המונה ואת המכנה של שבר נתון באותו מספר , מתקבל שבר השווה לשבר הנתון . לפעולה הזאת קוראים הרחבה של שבר . לדוגמה , השבר הורחב בגורם ההרחבה - 3 המונה הוכפל ב , 3 המכנה הוכפל ב , 3 והתקבלו שני שברים שווים :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר