עמוד:9

פעילות 1 זיהוי ושיום רגשות מטרות : היכרות עם קשת הרגשות זיהוי ושיום רגשות במצבים שונים למידה ותרגול של אוצר מילים רגשי משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : בריסטול , טושים , קלפי רגשות ( נספח , ( 1 איור דמות ( נספח 2 ) הפעילות : פתיחה : אילו רגשות אנחנו מכירים ? על הלוח בכיתה או על בריסטול , יש לצייר גלגל רגשות המחולק ל - . 6 לבקש מהתלמידים לומר אילו רגשות הם מכירים , ולרשום בתוך הגלגל את הרגשות שעולים . רגשות דומים יש לקבץ תחת אותו רגש . אם לא הוזכרו כל הרגשות , יש להוסיף אותם . בסופו של דבר , בגלגל אמורים להיות רשומים הרגשות האלה : שמחה , עצב , הפתעה , פחד , כעס , גועל . פעילות : איך אני מרגיש היום ? ( נספח 1 ) מפזרים על הרצפה קלפים שמייצגים רגשות . כל תלמיד צריך לבחור קלף שבו מופיע רגש כלשהו , שהרגיש בזמן האחרון . עורכים סבב ומאפשרים לתלמידים לשתף באיזה קלף בחרו ולהסביר מדוע בחרו דווקא בו . המורה יכול / ה להתחיל ולהדגים לתלמידים : אני כעסתי לפני כמה ימים כשמישהו בכביש עקף אותי בצורה מסוכנת . להרחבה בשיעור : פעילות יצירה : איך אני מרגיש היום ? ( נספח 2 ) כל תלמיד מקבל איור של ילד או ילדה ( בהתאם למינם ) ללא תווי פנים , רק קווי מתאר של פרצוף ושיער . התלמידים מציירים את תווי הפנים בהתאם להרגשתם באותו רגע . הם יכולים לבחור איך לצייר ובאילו צבעים . אפשר לסייע לתלמידים ולהזכיר להם את הרגשות הכתובים על הלוח . בסיום : התלמידים שרוצים בכך מציגים את הציור שלהם לפני חבריהם לכיתה . יחידה : 1 הרגשות שלי ואני

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר