עמוד:3

מבוא לחוברות גילויים מטרות בחוברות גילויים יש פעילויות העמקה והעשרה במתמטיקה לתלמידי כיתות א – ו . מטרת הפעילויות היא להרחיב את הידע המתמטי של התלמידים בדרך של חקירה וגילוי מתוך עניין והנאה . הפעילויות האלה מאפשרות לממש שורת מטרות : לעודד את התלמידים המתקדמים להרחיב ולהעמיק את ידיעותיהם בנושאים שונים במתמטיקה במקום להתקדם במהירות בחומר של תוכנית הלימודים . לאפשר לתלמידים להכיר אסטרטגיות לפתרון בעיות . ללמד את התלמידים למצוא חוקיות בתהליך או במצב נתון . להציג את המתמטיקה כמקצוע הדורש שיקולים רבים ומגוונים ולתקן את התפיסה המקובלת שזהו מקצוע הדורש בעיקר שיקולים חישוביים כמותיים . להציג מושגים מתמטיים מוכרים בגישות לא שגרתיות . לאפשר לתלמידים להכיר אינטואיטיבית מושגים מתמטיים הנלמדים פורמלית בשלב מאוחר יותר . להדגיש את הקשר בין ההיבטים הכמותיים במתמטיקה ובין הצגתם באמצעים גאומטריים חזותיים . לקיים פעילויות מתמטיות במסגרת קבוצה . מאפייני הפעילויות הפעילויות דורשות מהתלמידים להשתמש באסטרטגיות חשיבה מגוונות , שאינן מתרכזות בשיטות החישוב ובתוצאה הסופית . כדי להקל על התלמידים בחישובים אנו ממליצים להשתמש במחשבון בכל מקרה שמתעורר צורך בכך . הנה כמה מאפיינים של דרכי החשיבה והאסטרטגיות שהתלמידים מפעילים : נסייה וטעייה מיצוי אפשרויות חשיבה הפוכה ( חשיבה בכיוון לא שגרתי – מן התוצאה הנתונה אל בניית התרגיל המתאים או המצב המתאים ) הכללה אומדן כילול ( אינטגרציה ) של תחומים שונים . חשוב לדעת : הפעילויות אינן בבחינת תוספת של תרגול ואינן מיועדות ללימוד חוקים וכללים נוספים על אלה הנלמדים בכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר