עמוד:78

בפעילות 6 על התלמידים להשלים סימנים על סמך תובנה ושימוש באסטרטגיות שלמדו בעבר . כדי להשלים את הסימן המתאים , יש לשים לב למספרים המופיעים בתרגילים משני הצדדים ולקשרים ביניהם . כמו כן יש לשים לב לפעולה שבין המספרים ולהתחשב בתכונות הפעולה הזאת . מומלץ לדון עם התלמידים בדרכי הפתרון שלהם . הנה התשובות של פעילות : 7 . 7 הוסיפו סוגריים כך שיתקבלו תרגילים פתורים נכון . 95 - 5 ×( 2 + 15 = 195 ג ) 30 + 10 + 30 ×( 2 = 140 ( א 240 : ) 20 + 60 ×( 40 = 120 ד 30 - ) 14 - 8 ( + 500 = 524 ב אם תלמידים מתקשים בפעילות , 8 אפשר להציע להם להיעזר בתרגיל עזר . לדוגמה , בסעיף א : א אפשר להיעזר במשוואה , 15 × _____ = 750 לפתור אותה ולמצוא תרגילי חיסור שתוצאתם שווה למספר החסר במשוואה . פעילות 11 עוסקת בתכונות של 0 ושל , 1 בדומה לפעילות . 5 בפעילות 12 יש בעיות לא שגרתיות , שיש בהן צורך להפעיל אסטרטגיות שונות . אפשר לנסות לפתור חלק מהבעיות בעזרת נסייה וטעייה או בדרך שיטתית . לדוגמה , בסעיף א אפשר לחשוב על התהליך מהסוף להתחלה : . 12 פתרו את הבעיות . א גילה בחרה מספר מסוים וכפלה אותו ב . 4 היא הפחיתה 4 מהמכפלה וקיבלה את התוצאה . 40 מהו המספר שבחרה גילה ? חישוב : תשובה : אם לאחר שגילה הפחיתה 4 היא קיבלה את התוצאה , 40 המספר הקודם שהגיעה אליו היה . 44 אם הגיעה ל - 44 לאחר שכפלה ב - , 4 המספר שבחרה היה . 11 בתום התהליך כדאי לחזור לבעיה ולבדוק אם התשובה נכונה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר