עמוד:35

את פעילות 21 אפשר לפתור בדרך של נסייה וטעייה , אבל המטרה היא להוביל את התלמידים למסקנות האלה : ככל שהמחוברים גדולים יותר , כך הסכום גדול יותר . המחוברים הגדולים ביותר שיכולים להתקבל מהספרות הנתונות הם 93 ו - 85 או 95 ו - . 83 הסכום הוא בכל מקרה . 178 במקרה הזה ספרת העשרות של שני המספרים היא הקובעת . ההפרש הגדול ביותר מתקבל כשהשלם ( המחוסר ) הוא הגדול ביותר והחלק הנתון ( המחסר ) הוא הקטן ביותר . השלם הגדול ביותר שיכול להתקבל מהספרות הנתונות הוא 98 והחלק הנתון הקטן ביותר הוא . 35 ככל שהגורמים גדולים יותר , כך המכפלה גדולה יותר . הגורמים הגדולים ביותר שיכולים להתקבל מהספרות הנתונות הם 93 ו - 85 או 95 ו - . 83 במקרה הזה קשה לדעת באיזה משני המקרים המכפלה תהיה גדולה יותר . אפשר לפתור ולהיווכח . מושית הבלשית עמוד – 70 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 96 – 87 ) בפעילות 24 רצוי שהתלמידים יפתרו את התרגילים בעל פה . בפעילות 25 יש לשים לב לקשר בין הגורמים בתרגילים שמשווים ביניהם , ואין צורך לפתור את התרגילים . הנה הפתרונות : בפעילות 26 על התלמידים ליישם את המסקנות מהפעילות הקודמת . יוצא מן הכלל עמוד – 74 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 104 – 97 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר