עמוד:10

בסעיף ד התלמידים בוחרים שבר יסודי כרצונם . מובן שלא כל שבר מתאים , אלא רק שברים שהמכנה שלהם הוא מחלק של . 20 אפשר לקיים דיון עם התלמידים ולשאול אותם אילו שברים יכולים להתאים . עמודים 11 – 8 גם בפעילויות האלה התלמידים פותרים בעיות שצריך למצוא בהן את מספר העצמים המתאים לחלק , אלא שהעצמים אינם מסודרים בשורה אחת . אף שהעצמים אינם מסודרים בשורה , התלמידים עדיין יכולים להיעזר במקלות שברים או בציור שלהם ולכתוב על החלקים מספרים המתאימים למספר העצמים שיש בכל חלק . פעילות 5 נועדה לעורר דיון על הקשר בין 1 3 1 6 בבעיות של חלק מכמות . הנה הטבלה המלאה בסעיף ב : ב . השלימו את הטבלה . ב המתאימים דיון רצוי שהתלמידים ל - 1 6 יגיעו להכללה שהמספרים המתאימים ל - 1 3 גדולים פי 2 מהמספרים הצעה להרחבת הדיון : אומרים לתלמידים שרועי ונדב קיבלו דף עבודה נוסף שעליו סוגים שונים של צורות , וגם בו רועי צבע 1 3 מהצורות ונדב צבע 1 6 מהצורות . שואלים : רועי צבע 8 מחומשים . כמה מחומשים צבע נדב ? נדב צבע 8 לבבות . כמה לבבות צבע רועי ? רועי צבע 20 פסים . כמה פסים צבע נדב ? נדב צבע 20 משושים . כמה משושים צבע רועי ? בפעילות 8 אפשר לבקש מהתלמידים לשער לפני שהם מחשבים . יש תלמידים החושבים שמשום ש - 1 3 גדול מ - , 1 4 ברחוב הנשיאים יש חנויות מזון רבות יותר . אחרי שמחשבים מוצאים ש - 1 4 מ - 5 ) 20 ) גדול מ - 1 3 מ - . ( 4 ) 12 כלומר ההשוואה תלויה לא רק בחלק , אלא גם בכמות הכוללת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר