עמוד:142

מבוא בהמשך לפעילויות יוצא מן הכלל בכיתות הקודמות , גם בכיתה ד עוסקים בקבוצות . הנושא הזה אינו מחויב על פי תכנית הלימודים , אולם הבנה ותרגול של משימות הקשורות בקבוצות מפתחים את החשיבה הלוגית של התלמידים ותורמים ליכולת ההפשטה והסקת המסקנות שלהם . בכיתה ג עסקו התלמידים בעיקר בקבוצות שהאיברים שלהן הם עצמים כמו פרחים , כפתורים וכדומה . בכיתה ד הם עוסקים בקבוצות שהאיברים שלהן הם מפלצות או מספרים . לכל קבוצה יש תנאי המגדיר אותה , ורק איברים העומדים בתנאי שייכים לקבוצה . לדוגמה : יוצא מן הכלל א . אילו מהמספרים האלה שייכים לקבוצה ? מתחו קווים מהמספרים המתאימים אל הקבוצה . ב . כתבו מספר נוסף השייך לקבוצה : ג . כתבו מספר נוסף שאינו שייך לקבוצה : בדיקה האם מצאתם חמישה מספרים השייכים לקבוצה ( כולל המספר שלכם )? בפעילויות העוסקות במספרים התנאים המגדירים את הקבוצות קשורים לספרות ולסימני התחלקות , ומופיעים בהם מושגים כמו רק , יותר מ - , בדיוק , פחות מ - , גדול מ - וכדומה . תחילה מוצגות לתלמידים קבוצות המוגדרות על ידי תנאי אחד . לדוגמה : קבוצת המספרים שרק אחת מהספרות שלהם היא . 5 קבוצת המספרים שיש בהם ספרה המופיעה בדיוק פעמיים . קבוצת המספרים הגדולים מ - 3 , 333 ( שימו לב : המספר 3 , 333 אינו שייך לקבוצה הזאת ) . לאחר מכן יש פעילויות ברמה גבוהה יותר , והקבוצות מוגדרות על ידי שני תנאים . לדוגמה : קבוצת המספרים הזוגיים הקטנים מ - . 2 , 050

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר