עמוד:83

בפעילות 32 יש שתי בעיות מורכבות יחסית בסעיפים ג ו - ד . סעיף ג – אפשר לפתור את הבעיה בשתי דרכים : ג בבניין באוניברסיטה יש 15 חדרים , ובכל חדר 30 כיסאות . 2 מהכיסאות בכל חדר שמורים למרצים , והשאר הם כיסאות לסטודנטים . כמה כיסאות לסטודנטים יש בבניין ? כיסאות . חישוב : בדרך אחת מוצאים את מספר הכיסאות הכולל ומחסירים ממנו את מספר הכיסאות של המרצים : 15 × 30 – 15 × 2 = 450 – 30 = 420 בדרך האחרת מחסירים קודם את מספר כיסאות המרצים מהכיסאות בכל חדר ואחר כך מוצאים את מספר הכיסאות לסטודנטים : אפשר לכתוב בבעיה הזאת כמה תרגילים במקום תרגיל אחד . סעיף ד : ד ביום הולדתה של ענת היא קיבלה מטבעות של 5 שקלים מסבא ומסבתא : מסבא היא קיבלה 20 מטבעות . מספר המטבעות שקיבלה מסבתא היה גדול פי . 4 כמה כסף קיבלה ענת ? שקלים . חישוב : אחת הדרכים לפתור את הבעיה היא לחשב קודם את מספר המטבעות שקיבלה ענת מסבתא ( , ( 20 × 4 = 80 לחבר את מספר המטבעות שקיבלה מסבא ומסבתא ( 80 + 20 = 100 ) ולאחר מכן לחשב את סכום הכסף הכולל שקיבלה משניהם ( . ( 100 × 5 = 500

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר