עמוד:67

בפעילות 28 מוצג סימן ההתחלקות ב - 1 , 000 ובעזרתו יוכלו התלמידים להסיק את סימן ההתחלקות ב - 100 בפעילויות הבאות . בסעיף א של פעילות 30 התלמידים נוכחים שכל המספרים בטבלה מתחלקים ב - , 1 ולמעשה כל מספר מתחלק ב - . 1 בסעיף ב הם מוצאים בעזרת הטבלה שהמשותף למספרים המתחלקים ב - 10 הוא שספרת היחידות שלהם היא , 0 המשותף למספרים המתחלקים ב - 100 הוא שספרת היחידות וספרת העשרות שלהם הן , 0 והמשותף למספרים המתחלקים ב - 1 , 000 הוא שספרת היחידות , ספרת העשרות וספרת המאות שלהם הן . 0 מהמסקנות האלה נובעת גם המסקנה שהתלמידים מגיעים אליה בפעילות : 31 כל מספר המתחלק ב - 100 מתחלק גם ב - . 10 פעילות 32 משמשת חזרה על הנושא חילוק עם שארית , שנלמד בכיתה ג . . 32 ענו על השאלות ופתרו את התרגילים . דוגמה האם המספר 3 , 004 מתחלק ב ? 100 לא ( שארית 30 ( 4 3 , 004 : 100 = בדוגמה יש תזכורת לצורת הכתיבה של התוצאה בתרגילים מהסוג הזה . בדיון שבפעילות 34 התלמידים מבינים שהמכפלות בכל שורה גדולות פי 10 מהמכפלות בשורה שמעליה משום שהגורמים שבשול השמאלי של הטבלה גדולים זה מזה פי . 10 כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 97 בפעילות 35 התלמידים עוסקים בהכללה של הנושא כפל וחילוק כשאחד הגורמים הוא , 10 100 או , 1 , 000 שנלמד בפרק ( ראו למשל פעילויות 4 ו - 5 בעמוד 84 או סעיף ג של פעילות 14 בעמוד . ( 88 ההכללה מתבטאת בקשר בין המספרים המתאימים לצורות . בפעילות הזאת הקשר בין המספרים הוא כפלי : המספר המתאים לעיגול גדול פי 10 מהמספר המתאים למשולש . . 35 אילו מספרים מתאימים לצורות ? כתבו שתי אפשרויות . התלמידים יכולים לנסות לפתור בדרך של נסייה וטעייה , על ידי הצבת מספרים , אולם כדאי שיתחילו בהצבת מספר המתאים למשולש . אם יציבו מספר חד - ספרתי במקום העיגול , הם לא ידעו למצוא את המספר המתאים למשולש שכן הוא לא יהיה מספר שלם . למשל , אם עיגול שווה , 2 משולש שווה . 0 . 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר