עמוד:63

13 ספירת העומר ול " ג בעומר יום בלוח השנה - התפתחות ומשמעות מטרות הפרק . 1 להבין שתרבות ומסורת הן דינמיות ומשתנות תדיר , באמצעות בחינת גלגוליה של ספירת העומר וגלגוליו של ל " ג בעומר לאורך הדורות . . 2 להכיר את המשמעויות השונות של ספירת העומר , והשינויים שחלו בהן לאורך הדורות . . 3 להבין שלציונות יש חלק בגיבושם של חגי ישראל , ולעתים היא השפיעה על האופן שבו אנחנו מציינים את החגים היום . מספר המפגשים ( השיעורים ) המומלץ : 4 מפגשים ( 45 ד ' כ " א ) ספירת העומר 1 - ל " ג בעומר מתפתח 1 - ל " ג בעומר והתנועה הציונית 1 - יוצאים החוצה 1 - יחידה : 1 ספירת העומר ביחידה זאת מוצגים הגלגולים השונים של ספירת העומר , החל מהציווי המקראי ועד למשמעויות שניתנו לספירה מאוחר יותר . חשוב להדגיש את המקור החקלאי של המנהג ואת התוספות המאוחרות יותר , שהפכו את התקופה לתקופה של אבל . אבל שקיבל לאורך הדורות רבדים נוספים של משמעות . בקשו מהתלמידים להעלות בכיתה השערות מדוע , לדעתם , מוקם המיתוס על מותם של תלמידי עקיבא דווקא בתקופה זו , והאם הם מכירים מועדים נוספים , שיש להם משמעויות שונות . אפשר להרחיב על המקור החקלאי של שלושת הרגלים , ואולי אף להפליג בדמיון ולשאול אילו חגים אחרים היו יכולים להיווצר אילו ראשית התגבשותה של היהדות הייתה בתקופה יותר עירונית ... בחלק זה של השיעור חשוב לשמוע אם התלמידים מכירים מנהגים שונים מהבית בנוגע לימים שבין פסח לשבועות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר