עמוד:58

יחידה : 3 כיצד נעצב את יום הכיפורים שלנו בשיעור זה נתמקד בהצעות שונות איך לעצב את יום הכיפורים . נתחיל בדבריו של א " ד גורדון , הפותחים צוהר להבנה מה תרם יום הכיפורים לעיצובו של העם עד לתקופתו , ומדוע בחירה להתעלם מהיום הזה עלולה לפגוע בנו כעם . בשלב זה כדאי לקיים דיון רב - משמעות בהבנה מהו חשבון נפש אישי וקבוצתי . נחזור לנושא הזה בסיום הפרק על יום הכיפורים . לאחר הבירור מהו חשבון נפש , נעבור לדבריהם של אבי שגיא וידידיה שטרן המתמקדים בפעולת הנפש אצל מי שעומד ומבקש כפרה – האוטונומיה האישית . הנקודה הזאת – הגעה לאוטונומיה אישית - היא אחד הדברים המהותיים בעולם ההתבגרות , ולכן הצגת יום הכיפורים כדרך להגיע לכך היא חשובה . נסיים את השיעורים על יום הכיפורים ב ' חשבון נפש ' אישי וקבוצתי . חשוב מאוד להשאיר את חשבון הנפש האישי כמשהו פרטי ולא לבקש ( ואף לא להציע ) להציג את הדברים שעולים אצל התלמיד או הלמידה לפני כולם . אחרי חשבון הנפש האישי , חשוב לקיים חשבון נפש קבוצתי - כיתתי שבו תנסו להגדיר מה לא נעשה טוב בחודש האחרון ( מאז תחילת הלימודים ) , ומה נכון שנשפר כדי להמשיך את השנה בצורה הטובה ביותר . הרחבות סרט - קצרים על מועדים - ראש השנה ויום הכיפורים מידע על יום הכיפורים יום הכיפורים : וידוי , כפרה ותשובה מצוות כפרת עוונות - חובות שבין אדם לאלוהיו ( השוואה לשלוש הדתות ) יום כיפור , לחלל או לא לחלל כיצד התקבע יום כיפור כמדורת השבט ? על אילו חטאים יום הכיפורים מכפר , ואיך לבקש סליחה טקס הסליחות בימים הנוראים פיוט סליחות - אמנם אשמינו / יוסי בן יוסי ספר יונה - להאזין לשיעור על ספר יונה אני הייתי החג המוזר / אתגר קרת פעילויות ומערכי שיעור חטא , שופר ווידוי בעשרת ימי תשובה - פעילות המבוססת על קולנוע ( על בסיס פרק מהסדרה " מעורב ירושלמי " ) ראש השנה ויום הכיפורים במבט לעתיד שיעור חינוך לקראת יום הכיפורים - " אני מצד אחד כותב מצד שני נמחק" שקופים - חשבון נפש חברתי שיעורי חינוך לקראת חגי תשרי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר