עמוד:53

10 יום השבת ממנוחה לאומית למנוחה אישית ובחזרה מטרות הפרק התלמידים יכירו את המקורות המקראיים של השבת , ויעמיקו במשמעויות שעולות מהטעמים שמובאים בפסוקים . התלמידים יבינו את השינויים שהתרחשו בעיצוב הטקס הפותח של השבת , בעיקר בתקופת ימי הביניים ובראשית העת החדשה . התלמידים ייפגשו עם תפיסות עולם שמדגישות את ההיבטים החברתיים של השבת . התלמידים ילמדו על המתרחש במדינת ישראל , בין בהיבט החוקי ובין בהסכמות שהתגבשו ומתגבשות סביב השבת , וייפגשו עם המחלוקות הקיימות בנושא אופי השבת במרחב הציבורי . מספר המפגשים ( השיעורים ) המומלץ : 4 מפגשים ( 45 ד ' כ " א ) השבת בחיי התלמידים 1 - נקודת ההתחלה של השבת היהודית 1 - מתאוריה למעשה 1 - סיכום ויציאה החוצה 1 - יחידה : 1 השבת בחיי התלמידים נקודה שחשוב להתייחס אליה - השבת נוכחת בחיי התלמידים , ואין זה משנה מהי הגדרתם בהיבט הדתי . בכל בית יש אורח חיים מסוים של ימי החול ואורח חיים של סוף השבוע . חשוב שלא לשכוח את זאת , ובכל הזדמנות להדהד את הקיים אצל התלמידים בבתיהם בהתאמה לנלמד . את השיעור הזה אנחנו ממליצים לפתוח בשיח עם התלמידים על השבת שלהם : מה מייחד את השבת בביתם משאר ימות השבוע ? האם הוריהם או הם עובדים במהלך השבת ? האם הם מקיימים טקסים או מפגשים המיוחדים לשבת - בין ביום שישי בלילה ובין בשבת בבוקר ? איך השבת צריכה , לדעתם , להיראות , בין בביתם הפרטי ובין בתוך המרחב הציבורי ? חלק ג : ציוני זמן חג ומועד

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר