עמוד:35

6 מעורבות חברתית הרב יוסף חיים - הבן איש חי ברל כצנלסון מטרות הפרק לעורר מודעות לחשיבותה של מעורבות חברתית ואזרחות פעילה . להכיר דרכים שונות שבהן ניתן להיות מעורבים חברתית . להכיר את דמותו של הרב יוסף חיים ( " הבן איש חי " ) ודרכו , דרך אחת למעורבות חברתית - באמצעות דרשה ( שאפשר להקבילה לנאום או לחינוך ) . לערוך היכרות אם דמותו של ברל כצנלסון ועשייתו הציונית והחברתית . מספר מפגשים ( שיעורים ) מומלץ : 6 מפגשים ( 45 ד ' כ " א ) מעורבות חברתית 1 - הבן איש חי - בראשית היה מעשה 2 - ברל כצנלסון - פעיל ומנהיג חברתי 2 - • אכפת לי , סיכום ויציאה החוצה 1 - יחידה : 1 מבט ראשון - נקיטת עמדה כמעורבות חברתית ארבעת העמודים הראשונים נועדו להכניס את התלמידים לנושא . בעמ ' 133 - 132 אנו מציגים סרט ובו ילד שמצליח ליצור שינוי בדרכו הייחודית , ומעלים שאלות בנוגע למעורבות חברתית . השתמשו בהיגדים שבתחתית העמוד כדי להעלות דיון בכיתה על אודות הרצון והיכולת שלהם להיות מעורבים ולהשפיע על הסביבה הקרובה להם , ואולי אף על הסביבה הרחבה יותר . היצירה של רות שלוס המשולבת בעמודים אלה , מדגימה דרך אחת למעורבות חברתית - יצירתה של אמנות חברתית , שבמקרה הזה מתייחסת למחאתם של הפנתרים השחורים בשנות ה - . 70 בעמ ' 135 - 134 מוצגת מעורבות חברתית אקטואלית יותר : המחאה החברתית של שנת , 2011 ושיר מחאה של הדג נחש שנכתב כשנתיים לאחר מכן . דונו עם התלמידים ביכולת של היחיד לשנות , ובכוחה של קבוצה שמתאגדת יחד לשנות . סיפור זן שמסיים את החלק הזה מעביר את המסר שכל אחד יכול לשנות . דונו עם התלמידים : האמנם ? האם גם הם יכולים לשנות ? ( תנו לגיטימציה לכל עמדה שהיא . ייתכן שחלקם מרגישים שאינם יכולים לשנות , וזה יכול להוות מצע טוב לדיון . )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר