עמוד:30

5 ללכת נגד הזרם הבעש " ט - הבעל שם טוב משה מנדלסון מטרות הפרק להבין מהו " זרם " בתוך החברה , ומהי המשמעות של " הליכה נגד הזרם " בהתפתחות תרבותית . להבין את הסיבות להליכה נגד הזרם , ואת המחיר שמשלם מי שמחליט ללכת נגד הזרם . להכיר את הבעש " ט ואת משה מנדלסון ואת פועליהם , בעיקר סביב ההליכה שלהם נגד הזרם . • לנסות להשתמש ברעיונות החסידות בשילוב בין תפיסת עולם רוחנית - ערכית לעשייה מעשית . מספר מפגשים ( שיעורים ) מומלץ : 6 מפגשים ( 45 ד ' כ " א ) ללכת נגד הזרם 1 - היכרות עם הבעל שם טוב 1 - עיקרי דרכו של הבעש " ט 2 - משה מנדלסון 1 - • מחיר השינוי , סיכום ויציאה החוצה 1 - מושגים ונושאים שכדאי שיילמדו במהלך ההוראה - למידה : זרם , הליכה נגד הזרם , מסורת , התנהגות דתית , מנהיגות , שפה . יחידה : 1 ללכת נגד הזרם ביחידה זאת נברר עם התלמידים מהי הליכה נגד הזרם . נתחיל מהדימוי הפשוט של אדם ששוחה נגד הזרם בים או בנחל , וממנו נעבור להליכה נגד הזרם במציאות חברתית . לשם המחשת המורכבות של הנושא נלמד עם התלמידים שני שירים ( במסגרת " מבט ראשון " , עמ ' : ( 111 - 110 . 1 " בגלל הרוח " / מיכה שטרית - כשנלמד את השיר הזה נכיר את הסיבות להליכה נגד התפיסה שכולם חושבים שהיא מימוש החלום של האדם , למרות שאנשים רבים מרפים את ידיו של הגיבור . לבסוף הוא יראה לכולם את צדקת דרכו : " יבוא היום אוכיח צדקתי " . הערה : אלה המקום והזמן להשמיע את השיר וליהנות עם התלמידים מהביצוע המיוחד – קישור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר