עמוד:11

מבוא מטרות הפרק להכיר לתלמידים את הציר המרכזי שמוביל את הספר - דמויות מופת והדברים שאנחנו יכולים ללמוד מהן . לעורר אצל התלמידים את השאלה מהי דמות מופת לגביהם , ומי הן דמויות המופת בחייהם . לברר יחד עם התלמידים מה הם יכולים ללמוד על עצמם מתוך היכרות עם דמויות מופת . להציג לתלמידים את סוגי המקורות שבאמצעותם נלמד על הדמויות , ולפתח אצלם מודעות לדרך שבה יש להתייחס לכל מקור ( או , במילים אחרות : לפתח אצלם יכולת של קריאה ביקורתית ) . להציג לתלמידים את מבנה הספר ואת תכניו , כדי שיידעו מה מצפה להם בהמשך השנה . מספר מפגשים ( שיעורים ) מומלץ : 3 מפגשים ( 45 ד ' כ " א ) מפגש עם דמויות 1 - דמויות מופת 1 - מקורות ומסורות , הצגת מבנה הספר ומרכיביו 1 - מושגים ונושאים שכדאי שיועלו במהלך ההוראה - למידה : דמות מופת , מקורות , ביוגרפיה , אוטוביוגרפיה , קריאה ביקורתית . הצעות להוראת פרקי הספר לפני שנתחיל , 3 הערות : . 1 ההצעות שתמצאו במדריך זה להוראת פרקי הספר , נחלקות ליחידות ( ולא למערכי שיעור ) . היחידה היא הצעה להוראה שיש לה מבנה מסודר הכולל רעיון , או שהיא מסבה את תשומת לבכם לנושאים שכדאי להתייחס אליהם בהוראת הפרק . הוראתה של יחידה יכולה להתבצע ברצף של כמה שיעורים או , לחלופין , להיות חלק מתוך שיעור אחד . . 2 כדאי לקרוא כל פרק בספר בעיון רב , עוד לפני קריאת המדריך למורה . . 3 בכל פרק הבאנו מטרות וכן מושגים ומונחים . אלה הם מיקודים שנועדו בעבורכם ולא בעבור התלמידים . רובם נמצאים בתחום הלמידה הגבוהה , ולכן הם מיועדים לכם כחשיבה לפני הוראת הפרק ובמהלכו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר