|
עמוד:4
תכנית הלימודים ויי ושמה בספר הלימוד תכנית הלימודים לכיתה ז מציינת שלושה מוקדי לימוד : היכרות עם סיפוריהן של דמויות מופת בתרבות היהודית - ישראלית . הבחירה לספר סיפורים דרך דמויות נועדה בראש ובראשונה לעריכת היכרות עם דמויות מופת ועולם התוכן שלהן , אך גם לשמש נקודת מוצא לעיסוק בנושא אחריות אישית ומעורבות של הדמויות כלפי עצמן , כלפי סביבתן וכלפי החברה . עיסוק בנושא ההתבגרות וההתגברות . זאת כחלק מהמעבר של ילדי כיתה ז לעולם הבוגרים בשנת בת / בר - המצווה . בין שני החלקים קיים חוט מקשר שיכול לרתום את הלומדים להתבוננות ולמחשבה - מה בין אותן דמויות שעשו , השפיעו , יזמו , התגברו ויצרו , לבין עולמם של התלמידים ותפקידם בקהילה ובחברה ? היכרות עם ארבעה מועדים בלוח השנה העברי - שבת , יום הכיפורים , יום הזיכרון ליצחק רבין , ספירת העומר ול " ג בעומר . פתח דבר אנחנו שמחים להזמין אתכם להשתמש באחד מכלי ההוראה שיסייעו לכם בהוראת התכנית החדשה למקצוע הלימוד תרבות יהודית - ישראלית . מטרתה של תכנית הלימודים החדשה , כפי שנכתבה באתר המקצוע , היא להפגיש את התלמידים ו " לחשוף אותם לעולם היהדות רב - הפנים , תוך התאמתו לרלוונטיות של חייהם בתוך ההקשר הישראלי הרחב . " אנחנו מקווים שתמצאו בספר דרכים רבות ונקודות מבט חדשות להתבונן בסוגיות הקשורות לנושא , להעלות שאלות נוספות על אלה הקיימות , ולעורר בתלמידים את חדוות הלימוד - מתוך עניין , סקרנות ורלוונטיות לחייהם האישיים . אפשר להשתמש בספר לצורכי הוראה במגוון דרכים , לבחור באיזה חלק להתחיל את הלימוד וכן לבחור את הפרקים להוראה , בהתאם לדרישות התכנית של משרד החינוך . הספר מודולרי , והוא כולל אפשרויות בחירה רבות במטרה לאפשר לכם , המורים , לבנות את תכנית הלימודים לאורך השנה כמיטב הבנתכם ולפי נטיית לבכם . במדריך למורה שלפניכם תוכלו להיווכח כיצד תכנית הלימודים באה לידי ביטוי בחלקים השונים של הספר , לקבל המלצות להוראת הספר לפי מספר השיעורים לאורך השנה , להכיר את הרציונל שעומד מאחורי כתיבת הספר ואת המבנה של חלקיו השונים וכן לקבל רעיונות , המלצות , הדגשות והבהרות ביחס לכל אחד מפרקי הספר . חשוב להדגיש כי התכנים וכלי ההוראה נמצאים בידיכם ואתם יכולים לבחור במה להרחיב ולהעמיק . ספר הלימוד מחכה לכם בכותר ספרי לימוד , שם תוכלו למצוא הרחבות , קובצי שמע והפניות נוספות לכל פרק .
|
|