עמוד:21

בפעילויות 5 ו - 6 התלמידים עוסקים בחישובי זמן בלוח העברי . בפעילות 5 כדאי לוודא שהתלמידים מבינים את אופן החישוב בעזרת שאלות מקדימות : באיזה תאריך הייתה מאיה בת שבוע ? ( שבוע שלם אחרי שנולדה , כלומר ב - י " ג בכסלו תשע " ב . ) באיזה תאריך הייתה מאיה בת חודש ? ( חודש שלם אחרי שנולדה , כלומר ב - ו ' בטבת תשע " ב . ) באיזה תאריך הייתה מאיה בת שנה ? ( ו ' בכסלו תשע " ג . ) באיזה תאריך הייתה מאיה בת שנה וחצי ? ( ו ' בסיוון תשע " ג . ) בסעיף א של פעילות 7 התלמידים מתבקשים לחשב את גילם המדויק לפי שלבים . בפעילות הזאת הם יכולים להשתמש בלוח העברי או בלוח הלועזי , כרצונם . לתלמידים זריזים אפשר להציע לחשב על פי שני הלוחות ולגלות לפי איזה לוח הם מבוגרים יותר . פעילות 8 עוסקת באומדן של פרקי זמן . מומלץ לבקש מהתלמידים לענות על השאלות פעמיים – פעם כהשערה בלבד ופעם בעזרת חישובים מקורבים . מעניין לראות עד כמה האינטואיציה בנוגע למושגי הזמן לפעמים רחוקה מהמציאות . הנה התשובות הנכונות : . 8 חשבו בערך ובחרו את האפשרות המתאימה ביותר . הסבר לסעיף א : בשנה אחת יש 365 ימים . לכן בשנתיים יש מעט יותר מ - 700 ימים , וב - 3 שנים יש מעט יותר מ - 1 , 000 ימים . לפיכך 1 , 000 ימים הם בערך 3 שנים . הסבר לסעיף ב : ביממה אחת יש 24 שעות . לפיכך בארבע יממות יש קרוב ל - 100 שעות , וב - 40 יממות קרוב ל - 1 , 000 שעות . הסבר לסעיף ג : בחודש אחד יש מעט יותר מ - 4 שבועות . לכן 40 שבועות הם בערך 10 חודשים , 80 שבועות הם בערך 20 חדשים , ו 100 - שבועות הם בערך 25 חודשים . חידות מספרים עמוד – 20 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 142 – 135 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר