עמוד:7

פעילויות הפתיחה ( עמוד 4 ) בעמוד הפתיחה של הפרק יש שתי פעילויות שמטרתן לפתוח את הנושא בעזרת מושגים הרלוונטיים לחיי התלמידים ולהציף ידע קיים כבסיס לידע החדש שיתווסף בפרק . שתי הפעילויות עוסקות בתאריכי ימי ההולדת של ילדי הכיתה . פעילות 1 היא פעילות אישית , שמומלץ לבקש מהתלמידים להשלים בבית כהכנה לשיעור . מרבית התלמידים חוגגים יום הולדת לפי אחד הלוחות , הלועזי או העברי , ולכן ייתכן שאינם יודעים מהו תאריך הלידה שלהם ואף לא מהו חודש הלידה שלהם לפי הלוח האחר . הכנת הפעילות בבית תאפשר להם להיעזר בהורים במידת הצורך כדי להשלים את הפרטים החסרים . בפעילות הזאת התלמידים מתחילים לקשר בין חודשים מסוימים ובין מיקומם בשנה וסמיכותם לאירועים אחרים . בדיקת תאריך יום ההולדת בעזרת ההורים עשויה לעורר את סקרנות התלמידים ולהוביל לשיחה שתרחיב את הידע שלהם . כדאי לאפשר לתלמידים לשתף את הכיתה בדברים שגילו . פעילות 2 היא פעילות כיתתית . בפעילות הזאת התלמידים עוסקים בחודשים הלועזיים כהכנה ליחידה הראשונה . פעילות כיתתית . 2 ימי ההולדת של ילדי הכיתה » כל תלמיד כותב על פתק את שמו ואת שם החודש הלועזי שהוא נולד בו . » התלמידים מסתדרים בקבוצות לפי חודשי הלידה . דיון באיזה חודש לועזי נולדו הילדים הרבים ביותר ? באילו חודשים נולדו הילדים החוגגים יום הולדת בחורף ? באילו חודשים נולדו הילדים החוגגים יום הולדת בחופשת הקיץ ? באילו חודשים נולדו הילדים החוגגים יום הולדת באביב ? האם יש חודשים שלא נולד בהם שום ילד מהכיתה ? מי חוגג יום הולדת בחודש הנוכחי ? » כותבים על הלוח את שמות החודשים לפי הסדר , והתלמידים מדביקים את הפתקים ליד החודשים המתאימים . בפעילות הזאת התלמידים לומדים את סדר החודשים ומקשרים בין חודשי השנה ובין אירועים מוכרים – ימי הולדת של חבריהם ועונות השנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר