|
עמוד:101
בפעילות 9 על התלמידים למיין מרובעים על פי הסימטריות שלהם . הם יכולים להשתמש בדף הגזירה המתאים מחוברת האבזרים ( עמוד 10 ) כדי לבדוק את הסימטריות . הנה הפתרון של הפעילות : השאלות בהמשך הפעילות מכוונות את התלמידים למצוא קשרים בין הסימטריות של המרובעים השונים ובין סוגי המרובעים . הם מסכמים את המסקנות שלהם בנוגע לסימטרייה של ריבועים ושל מלבנים שאינם ריבועים בפעילות : 10 . 10 היעזרו בפעילות . 9 א . השלימו את הטבלה : סמנו V או . X ב . כמה קווי סימטרייה יש לריבוע ? 4 האם אלכסוני הריבוע הם קווי סימטרייה ? כן ג . כמה קווי סימטרייה יש למלבן שאינו ריבוע ? 2 האם אלכסוני המלבן הם קווי סימטרייה ? לא אפשר להפנות את תשומת לב התלמידים לכך שכשם שלמשושה שווה צלעות וזוויות ( כמו המשושה שבתחילת היחידה ) יש 6 קווי סימטרייה ודרגת סיבוב , 6 כך גם לריבוע , שהוא מרובע שווה צלעות ושווה זוויות , יש 4 קווי סימטרייה ודרגת סיבוב , 4 ולמשולש שווה צלעות ( שהוא גם שווה זוויות ) יש 3 קווי סימטרייה ודרגת סיבוב . 3
|
|