|
עמוד:36
גם בפעילות 3 יש חשיבות רבה להסבר שהתלמידים מספקים . אפשר ללמוד מהסברי התלמידים על מידת ההבנה שלהם . כמו כן הדרישה לכתוב הסבר היא עלייה ברמה בהשוואה למה שנדרש מהם בשנים קודמות , וחשוב לעזור לתלמידים לפתח את המיומנות הזאת . יש לעודד אותם להיעזר בהגדרה של אלכסון בהסבר שלהם . הנה דוגמאות להסברים : . 3 תלמידים התבקשו לסרטט אלכסון במרובע . א . ציינו עבור כל תלמיד אם הקטע המסורטט הוא אלכסון או לא . אם לא , הסבירו מה השגיאה . פעילויות 8 - 4 נוגעות לקושי השני שצוין בפתיחת היחידה – תלמידים רבים נוטים לחשוב שהאלכסונים נמצאים בהכרח בתוך המצולע , ואינם יודעים איך לסרטט אלכסון הנמצא מחוץ למצולע או שחלקו בתוך המצולע וחלקו מחוץ לו . בפעילות 4 נתון קטע המחבר שני קדקודים במצולע ועובר בחלקו מחוץ למצולע , והתלמידים מתבקשים לבדוק על פי ההגדרה אם הקטע הזה הוא אלכסון של המצולע . לאחר שהתלמידים מסיקים שזהו אלכסון ( אף שאינו בתוך המצולע ) , הם מתבקשים לסרטט אלכסון נוסף מאותו קדקוד . האלכסון הנוסף נמצא כולו מחוץ למצולע . יש לוודא שהתלמידים מסרטטים נכון . הנה שני האלכסונים היוצאים מהקדקוד המסומן :
|
|