עמוד:229

. 2 קראו את הטקסט שלפניכם וענו על השאלות שאחריו . תקופת בחינות : כך תיצרו אווירה לימודית רן שמשוני 23 . 02 . 15 , ynet | פסקה 1 בשעה טובה התיישבתם ליד שולחן הכתיבה שלכם , וכעת אתם רוצים להתחיל ללמוד . אתם מתיישבים ליד השולחן , פותחים את הקלסר ו ... רגע , איפה המחשבון ? אתם מתחילים בחיפוש אינטנסיבי ברחבי החדר המבולגן , בחדרים הסמוכים ובסביבה הרחוקה . מזל - המחשבון נמצא בתיק מתחת לחולצה . פסקה 2 כעת אתם מתיישבים שנית ליד השולחן ובטוחים שעכשיו מתחילים ללמוד ! אבל אחרי כדקה שוב מתחילים החיפושים - הפעם אחרי עיפרון , סרגל או מדגש ( מרקר ) שהשאלתם אתמול לחבר . בקיצור , פתחתם טיילת , ואתם לא מצליחים ללמוד . איך אפשר ליצור אווירה לימודית ? פסקה 3 לכל אלו שמתקשים להתחיל ללמוד , אנו ממליצים על טקס קבוע , שמקיימים לפני תחילת הלמידה . במסגרת הטקס מוודאים שיש כל מה שנחוץ ללמידה ( ורק מה שנחוץ ) . כמו כן מומלץ לוודא שאינכם טרודים בשלל דברים שעלולים להקשות עליכם להתרכז , ושאתם נכנסים ללימודים בצורה מודעת , יודעים מה אתם רוצים ללמוד ופנויים ללמידה . פסקה 4 כעת , לאחר שהתיישבתם וסידרתם את כל הציוד , כל העזרים שאתם צריכים מונחים בצורה מסודרת , ואתם מוכנים להתחיל ב " חרישה " – דעתכם עדיין מוסחת . אתם מתקשים לשבת ולהתרכז משום שמחשבתכם נודדת הלאה , ויש איזשהו שיר שמזדמזם לכם בראש , והוא פשוט אינו מפסיק לחזור על עצמו . במקרה כזה כדאי להאזין למוזיקה אחרת - הצעד הזה עשוי להעלים את השיר הזה ולפנות את הראש ללמידה רגועה . פסקה 5 מחקרים רבים מצאו שילדים בגיל בית ספר יסודי נוטים ללמוד טוב יותר בסביבה שקטה , ואילו ילדי חטיבת הביניים והחטיבה העליונה נוטים ללמוד כאשר ברקע יש מוזיקה . הדבר חוזר ומתהפך שוב כאשר הילד הופך לסטודנט . רן שמשוני הוא איש חינוך ומומחה למיומנויות למידה , בעל תואר שני בחינוך ותואר ראשון בהנדסה . ממקימי חברת ״פסיפס״ ובעל ניסיון של 16 שנה בהנחיה ובהקניה של מיומנויות למידה להורים , סגלי חינוך , סטודנטים וילדים . ממחברי הספר ״יסודות הלמידה״ , נושא תו התוכן של מכון אדלר . א . מהי מטרתו של כותב הטקסט ? . 1 לשכנע את הלומדים להאזין למוזיקה במהלך למידה . . 2 להמליץ ללומדים על דרכים לשפר את הריכוז ולהשביח את הלמידה . . 3 להציג מידע על דרכים שונות לריכוז ממקומות שונים בעולם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר