עמוד:117

. 11 כתב היד העתיק ש ׁמ וּ ר בכספת . א . מהו הבניין של הפועל המודגש ? ב . מהו הזמן / הדרך של הפועל המודגש ? . 12 יש ׁנּ ו על חוף הכנרת . א . מהו הבניין של הפועל המודגש ? ב . מהו הגוף של הפועל המודגש ? . 13 תּלֹ ש ׁנה את עלי הפרח . א . מהו השורש של הפועל המודגש ? ב . מהו הזמן / הדרך של הפועל המודגש ? . 14 עורך הדין נסער עקב הרשעת מרשו . א . מהו הבניין של הפועל המודגש ? ב . מהו הזמן / הדרך של הפועל המודגש ? . 15 הכניסה לנחל השופט נס תּ מה בשל סחף ובוץ . א . מהו הבניין של הפועל המודגש ? ב . מהו הגוף של הפועל המודגש ? תרגיל 5 לפניכם סיפור עממי , ובו פעלים מודגשים . קראו את הסיפור וענו על השאלות שאחריו . זהו סיפור על ילד קטן בהודו ש ׁהל ךְ לבקר גורו . הגורו י שׁ ב בגינתו והתבונן במשהו שהחזיק בידו . הילד ניגש והסתכל גם הוא , אלא שלא הצליח להבין מהו הדבר שבידי הזקן , ולכן שאלו : " מה בידך ? ״ . " זהו גולם " , השיב הגורו . " בתוך הגולם נמצא פרפר . בקרוב הגולם יבקע , והפרפר יצא " . " האם אוכל לקבל אותו ? " שׁ אל הילד . " כן " , השיב הגורו , " אבל עליך לז כֹּ ר שכאשר הגולם יבקע , והפרפר ינסה לצאת ויכה בכנפיו כדי להשתחרר מהקליפה , אתה לא תעזור לו . אסור לך לסייע לפרפר לצאת , משום שכך אתה עלול ל שׁבֹּ ר את קליפת הגולם . עליך להניח לו לעשות זאת בעצמו " . הילד הבטיח , לקח את הגולם וצעד לביתו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר