עמוד:63

. 3 באחד הבלוגים העוסקים בהתנדבות התפרסמה התגובה הבאה : הנושא של מחויבות אישית אינו ברור לי . הרעיון הוא לחייב תלמידים להתנדב , אולם התנדבות צריכה לבוא מתוך רצון ולא מתוך חובה . אמנם במסגרת המחויבות האישית התלמידים עוזרים לגופים שזקוקים לעזרה , ולפעמים הם נשארים להתנדב שם גם אחרי שסיימו את חובתם , אבל הייתי שמחה אילו בני הנוער הללו היו מגיעים להתנדבות בלי שיהיה מי שיאלץ אותם לעשות זאת . כיצד , לדעתכם , היו מגיבים כותבי הטקסטים לתגובה זו ? נמקו את תשובותיכם . . 4 כתיבת מאמר טיעון משרד החינוך קבע חוק חדש שמחייב כל נער להתנדב למען הקהילה במסגרות שונות במהלך לימודיו בתיכון . בשנים האחרונות נערים ונערות רבים בכל רחבי הארץ מתנדבים בארגונים שונים , כמו מד " א ומשטרת ישראל , וכן בפנימיות , בתנועות נוער ובבתי ספר שונים . האם אתם סבורים שיש לחייב בני נוער להתנדב בקהילה ? כתבו במחברותיכם מאמר טיעון , ובו הביעו את דעתכם בשאלת ההתנדבות החופשית ונמקו אותה . תוכלו להיעזר בטקסטים שקראתם . . 5 בדקו את הטיוטה שכתבתם בעזרת דף המשוב בעמוד 52 ותקנו בהתאם . . 6 בקשו מעמית לספסל הלימודים הערות על הטיוטה שכתבתם . תקנו בהתאם להערות שתקבלו . . 7 העשרה : מטלת קבוצתית א . התחלקו לזוגות או לשלשות . ב . כתבו במחברותיכם קטע קצר שנושאו כיצד אפשר להפוך את העולם שאנו חיים בו לעולם יפה יותר . התייחסו להיבט אחד מתוך ההיבטים האלה : ההיבט החברתי ( כגון התנדבות בקהילה ) , ההיבט האישי ( כגון סיוע לחבר מהכיתה ) , ההיבט הסביבתי ( כגון שמירה על איכות הסביבה ) או כל היבט אחר שתבחרו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר