עמוד:13

להרוס . כשמישהו צועק , משהו כואב לו . כששניכם צועקים , משהו כואב לשניכם " , הסביר מיקי . ״במקום לכעוס על כך שחברכם צועק ובמקום לתקוף אותו , נסו להבין מה מפריע לו . ראיתי מאות מקרים של מריבות שהסתובבו סביב אמירות כגון ׳שמעת איך הוא דיבר אליי ? ׳ או ׳תנמיך את הקול כשאתה מדבר איתי׳ ! איש אינו אוהב כשצועקים עליו , ורובנו צועקים כשכואב לנו . אל תיפלו למלכודת של מי צועק חזק יותר או מי נלחם בצורה תוקפנית יותר . נסו להבין מה מפריע לצד השני וחפשו דרך להקל עליו בלי להתפשר על מה שחשוב לכם״ . פסקה 6 " ריבו על המהות , לא על האישיות " , הוסיף מיקי , " אל תעליבו זה את זה ואל תגידו דברים שמשאירים משקעים . אם אתם רבים עם מישהו שנראה לכם לא אמין , לא תצאו נשכרים מזה שתקראו לו ' שקרן ' . הציגו בפניו את העובדות והראו לו שהוא טועה . אם אתם או הצד השני נשארים עם משקעים בסוף הריב - השותפות נשחקת . השתדלו שלא ליצור משקעים " . פסקה 7 " אם אחרי הריב נותר כעס , זהו סימן שנשארו משקעים " , הבהיר מיקי , " נקו את המשקעים מהר ככל האפשר . בקשת סליחה והיכולת לסלוח הן המפתח לניקוי משקעים . השתדלו לסלוח ולשכוח בקלות ובמהירות . ריב חכם מסתיים כששני הצדדים מרגישים שזה היה ריב ראוי ופורה , שהוליד רעיונות או פתרונות חדשים , ושהם סומכים זה על זה ומעריכים יותר זה את זה . סיימו את הריב רק כשאתם בטוחים שזה המצב . ואם זה לא המצב - המשיכו את המריבה או את ההידיינות עד שזה יהיה המצב . כך תצליחו להשתמש במריבות כמנוף לקידום שותפויות ארוכות טווח גם בין חברים וגם בין בני משפחה " . שמואל מרחב הוא מנכ " ל חברה המתמחה בליווי , בייעוץ ובהנחיה למנכ " לים ולהנהלות . . 1 הסבירו לשם מה נכתב הטקסט : למסור מידע ? לשכנע ? לתת הוראות ? נמקו . . 2 הסבירו מהי הבעיה המוצגת בפסקת הפתיחה של הטקסט וציינו מהם הפתרונות שהכותב מציג בהמשך הטקסט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר