עמוד:110

דוגמאות לתשובות אפשריות לסעיף ב : ב הערך של כל אות הוא מספר תלת ספרתי . ב הערך של כל אות הוא מספר תלת ספרתי . דוגמאות לתשובות אפשריות לסעיף ג : ג הערך של אחת מהאותיות הוא מספר חד ספרתי , הערך של אות אחרת הוא מספר דו ספרתי , והערך של האות הנוספת הוא מספר תלת ספרתי . ג הערך של אחת מהאותיות הוא מספר חד ספרתי , הערך של אות אחרת הוא מספר דו ספרתי , והערך של האות הנוספת הוא מספר תלת ספרתי . הצעה לפעילויות נוספות : כתבי סתרים , בדומה לזה שבפעילות 2 בעמוד . 191 אפשר לבקש מהתלמידים להכין מכתב לחבר בכתב סתרים . צירופי אותיות ( עמודים 197 – 194 ) לא לכל מספר יש אות השווה לערך המספר . לפיכך משתמשים בצירופי אותיות כדי לבטא את כל המספרים . כפתיחה לנושא אפשר לקיים דיון שבו התלמידים מציעים איך לייצג מספרים כאלה בגימטרייה . אמנם הנושא נלמד בכיתה ב , אך ייתכן שיש צורך בתזכורת . בפעילות 2 התלמידים מתבקשים להשלים סדרות הכתובות באותיות . לצורך כך אפשר להיעזר בכתיבת המספרים המתאימים . לדוגמה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר