עמוד:100

אפשר לבקש מהתלמידים להסביר מדוע : כל המספרים המתחלקים ב - 10 מתחלקים גם ב - . 2 אפשר להסביר זאת גם על סמך הנקודות הצבעוניות בלוח : כל המספרים המתחלקים ב -2 מסומנים בצבע אדום , וכל המספרים המתחלקים ב - 10 מסומנים באדום , בצהוב ובכחול . פעילות 13 מסכמת את נושא סימני ההתחלקות על ידי ייצוג חלונות של דירות המסודרים כמלבנים , וחלק מהם מוסתרים . בבניין הכתום יכול להיות כל מספר של דירות המתחלק ב -2 ) 110 , 98 , 52 ו - , ) 250 בבניין הירוק יכול להיות כל מספר של דירות המתחלק ב - 110 ( 10 ו - , ) 250 ובבניין הוורוד יכול להיות כל מספר של דירות המתחלק ב - , 245 , 110 ( 5 ו - . ) 250 הערה : אפשר להסביר לתלמידים מתקדמים מדוע ההתחלקות ב - , 10 ב - 5 וב - 2 נקבעת לפי ספרת היחידות בלבד . לדוגמה , המספר : 256 אפשר להציג את המספר כסכום של 250 ו - . 6 המספר 250 מסתיים בספרה 0 וכמובן מתחלק ב - , 10 ולכן גם ב - 2 וב - . 5 ואולם , 6 אינו מתחלק ב - 10 וגם לא ב - , 5 ולכן 256 אינו מתחלק ב - 5 או ב - , 10 אך מתחלק ב - . 2 מושית הבלשית ( עמוד 177 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 – 121 ) עמוד 178 בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד בפרק , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר