עמוד:84

א . הכרת שברים יסודיים ( עמודים 153 - 139 ) עמודים –141 139 פעילות 1 משמשת להצגת הנושא ומיועדת לעבודה בהנחיית המורה . בכל סעיף התלמידים נדרשים לחלק מלבן למספר מסוים של חלקים שווים . המורה והתלמידים קוראים יחד את שמו של החלק ולומדים איך לכתוב אותו , ואז התלמידים בודקים כמה חלקים כאלה יש בשלם . ב חלקו את המלבן ל 3 חלקים שוים . כשמחלקים ל 3 חלקים שוים כל חלק הוא שליש – . 1 כתבו כמה שלישים 1 3 בכל יש חלק בשלם של המלבן ? 3 כדי לוודא שהחלקים אכן שווים , יש להנחות את התלמידים להיעזר במשבצות הפנימיות שבכל צורה . אפשר לחלק כל מלבן לאורך , לרוחב או גם לאורך וגם לרוחב . בסעיף ג , למשל , אפשר לחלק את המלבן ל - 4 חלקים שווים בשתי הדרכים האלה : בארבעת הסעיפים שבפעילות הזאת התלמידים מכירים את השברים חצי , שליש , רבע ושישית . השברים האלה הם דוגמאות לשברים יסודיים . בפעילויות 4 – 2 הם מיישמים את שלמדו על השברים האלה . בהמשך היחידה יכירו התלמידים שברים נוספים ויוכלו להסיק מסקנות על משמעותו של כל שבר יסודי ועל צורת כתיבתו . הצעה להרחבת הפעילות : מבקשים מהתלמידים לצייר במחברת מלבן שאורכי הצלעות שלו הם 10 משבצות ו - 6 משבצות , ומבקשים מהם לחלק את המלבן לחלקים שווים כך שיהיו יותר מ - 4 חלקים . כותבים על הלוח : כשמחלקים שלם ל - ____ חלקים שווים , כל חלק הוא ______________ מהשלם . התלמידים יספרו לכמה חלקים שווים הם חילקו את המלבן וישלימו את המשפט על פי החלוקה שיצרו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר