עמוד:78

עמודים –129 128 בפעילות 9 מופיעות שלוש בעיות משלושת הסוגים העיקריים שהופיעו בפרק . בכל הבעיות נתונים אותם שלושה מספרים , והתלמידים מתבקשים להתאים להם תרגיל שרשרת מתוך רשימת תרגילים שההבדל ביניהם הוא בפעולות החשבון ובסדר הופעתן . הפעילות הזאת מסכמת את הנושא של פתרון בעיות דו - שלביות בעזרת תרגילי שרשרת . בפעילות 10 התלמידים מתבקשים לכתוב בעיות דו - שלביות המתאימות לתרגיל ולציור נתונים . התרגיל הראשון מתאים למספר האנשים בציור – יש 3 שולחנות , וסביב כל שולחן יושבים 2 מבוגרים ו - 4 ילדים . = 2 + 4 ( × 3 ( הצעה לבעיה מתאימה : סביב כל שולחן יושבת משפחה של זוג הורים וארבעה ילדים . כמה אנשים בסך הכול יושבים סביב שלושת השולחנות ? התרגיל השני מתאים למספר הגירים בסך הכול – יש 3 חבילות של 9 גירים ועוד 5 גירים על השולחן הקטן . = 9 × 3 + 5 הצעה לבעיה מתאימה : יש שלושה שולחנות גדולים ועל כל אחד מהם יש חבילה של 9 גירים . יש גם שולחן קטן ועליו 5 גירים . כמה גירים יש על השולחנות בסך הכול ? בל ײַ ש - בעיות לא שגרתיות ( עמוד 130 ) בל ײַ ש - בעיות לא שגרתיות משחקי חצי הגמר של ליגת האלופות בכדורגל נערכו בשני אצטדיונים . כל אצטדיון מחלק לגושים של מושבים . בכל גוש כתם יש מספר שוה של מושבים בצבע כתם . בכל גוש כחל יש מספר שוה של מושבים בצבע כחל . באצטדיון כדורי יש 5 , 000 מושבים . באצטדיון ספורטי יש 3 , 200 מושבים . כמה מושבים יש בכל גוש כחל ? כמה מושבים יש בכל גוש כתם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר