עמוד:53

בכל תרגיל אפשר לשאול : האם התוצאה תהיה גדולה מהתוצאה של התרגיל הפתור או קטנה ממנה ? מדוע ? בכמה היא תהיה גדולה או קטנה ? מדוע ? ג . מציגים תרגיל פתור אחר , ומבקשים מהתלמידים לומר בעצמם אילו תרגילים הם יכולים לפתור על סמך תוצאת התרגיל הפתור . בפעילות , 25 המוגדרת פעילות אתגר , יש משוואות , ובכולן יש המרות . אפשר לפתור אותן בדרך של נסייה וטעייה . הנה הפתרונות : אפשר לדון עם התלמידים בקשר בין התרגילים : הגורם 37 מופיע בתרגילים בשלושת הסעיפים . הגורם השני בסעיף ב גדול פי 2 מהגורם השני בסעיף א , ולכן התוצאה בסעיף ב גדולה פי 2 מהתוצאה בסעיף א . כמו כן הגורם השני בסעיף ג גדול פי 3 מהגורם השני בסעיף א , ולכן התוצאה בסעיף ג גדולה פי 3 מהתוצאה בסעיף א . מושית הבלשית ( עמוד 94 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 - 121 ) בפעילות 27 התלמידים מתבקשים להשלים את הגורם החד - ספרתי בסעיף א כך שאם יכפילו אותו ב - 175 תתקבל תוצאה שהיא מספר תלת - ספרתי , ובסעיף ב כך שאם יכפילו אותו ב -175 תתקבל תוצאה שהיא מספר בעל ארבע ספרות . אפשר לעבוד בשיטה של נסייה וטעייה ולבחור גורם חד - ספרתי " קטן " בסעיף א וגורם חד - ספרתי " גדול " בסעיף ב . כדאי לשים לב שכשאחד הגורמים הוא , 175 כדי שתתקבל תוצאה שהיא מספר תלת -ספרתי אפשר שלא תהיה המרה כלל ) 175 × 1 ( או שיהיו שתי המרות ) לדוגמה : , 175 × 3 , 175 × 2 . ) 175 × 4 כדי שתתקבל תוצאה שהיא מספר בעל ארבע ספרות יהיו בהכרח 3 המרות . הנה הפתרונות לפעילות : 30

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר