עמוד:32

אפשר לייצג את ההמרה גם בבית המספרים : בבית המספרים נוח לראות מדוע במקרה כזה מתקבלת ספרת היחידות . 0 ) שתי הדרכים האלה נלמדו בפרק " המבנה העשרוני עד - 10 , 000 חלק ב " . ( בפעילות 5 יש גם משוואות . כדי לפתור אותן אפשר להסתמך על ההכללה שהתלמידים מגיעים אליה בפעילויות הקודמות . בפעילויות 9 – 7 התלמידים עוסקים בכפל מספר דו - ספרתי ב - . 100 הפעילויות דומות לאלה שעסקו בהן בכפל ב - . 10 ( עמוד 55 ) ( ראו בסוף המדריך עמודים 132 - 127 ) עמודים –61 57 בפעילויות 24 – 10 התלמידים מתרגלים את שלמדו בדרכים שונות וגם פותרים תרגילי חילוק שאחד הגורמים בהם הוא 100 , 10 או . 1 , 000 כמו כן , הם עוסקים בכפל מספר חד -ספרתי ב - . 1 , 000 בחלק מהפעילויות הם עוסקים גם בחיבור ובחיסור של 10 ו - , 100 ומטרתן להדגיש את ההבדלים בין הפעולות . פעילות 13 עוסקת בקשר שבין תרגילי כפל ב - 10 וב - 100 ובין תרגילי חילוק שאחד הגורמים בהם הוא 10 או . 100 הנושא יילמד בהרחבה בכיתה ד . מושית הבלשית ( עמוד 58 ) ( ראו בסוף המדריך עמודים 126 - 121 ) בפעילות 20 אי אפשר להשלים את הסעיפים ב ו - ג : בסעיף ב מדובר בתרגיל כפל ב - , 10 ולכן על ספרת היחידות של התוצאה להיות . 0 בסעיף ג מדובר בתרגיל כפל ב - , 100 ולכן על ספרת היחידות וספרת העשרות של התוצאה להיות . 0

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר