עמוד:19

הנה הפתרונות לפעילות הזאת : . 28 פתרו את התרגילים . מתחו קו בין כל תרגיל לציור המתאים לו . המשותף לכל התרגילים בפעילות 29 הוא שבתוצאה של כולם יש שארית , והמספר השלם בתוצאה הוא . 1 בפעילויות 32 – 31 עוסקים במצבים שמתאימים להם תרגילי חילוק שיש בתוצאה שלהם שארית , אך אין כותבים את השארית בתשובה משום שהיא אינה מתאימה למצב . לדוגמה : בסעיף א של פעילות 31 המורה ותלמידי כיתה ג הם 39 אנשים . כדי לדעת כמה מיניבוסים עליהם להזמין , אפשר לפתור את התרגיל : ____ = . 39 : 10 התוצאה היא 3 ושארית , 9 אך מאחר ששואלים על מספר המיניבוסים הדרוש להסעת כולם , התשובה היא 4 מיניבוסים . בפעילות 33 בכל התרגילים בסעיף א מחלקים מספר בעצמו , והתוצאה היא . 1 בכל התרגילים בסעיף ב המחלק הוא , 1 והתוצאה היא המחולק , ובכל התרגילים בסעיף ג המחולק הוא , 0 והתוצאה היא . 0 המשותף לסוגי התרגילים בכל הסעיפים הוא שלעולם אין שארית בתוצאה שלהם . פעילות 34 מוגדרת אתגר משום שתוצאות התרגילים בה הן מחוץ לתחום לוח הכפל . התלמידים יכולים לפתור אותם על סמך מה שלמדו בפרק " כפל וחילוק עד " 200 בספר . 8 מושית הבלשית ( עמוד 31 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 - 121 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר