עמוד:36

עמודים –69 65 בעמודים האלה התלמידים מתרגלים את כל סוגי התרגילים שנלמדו ביחידה הזאת וביחידה הקודמת . בכל אחד מהסעיפים בפעילות 9 מתקבלת אותה תוצאה . אפשר לגלות את הסיבה לכך אם פותרים את התרגילים על ידי פירוק המספרים , כפי שנלמד קודם . למשל בסעיף ג : פעילות 12 מוגדרת פעילות אתגר , ואפשר לפתור אותה בדרכים שונות . הנה דרכי פתרון אפשריות לסעיף א : מושית הבלשית ( עמוד 66 ) ( ראו בסוף המדריך , עמודים 126 - 121 ) בפעילות 15 יש בעיות השוואה חיבוריות וכפליות . שני סוגי הבעיות האלה נלמדו בעבר . גם בפעילות 16 עורכים השוואה , אך היא סמויה – על התלמידים להסיק בעצמם ש - 120 כדורי שוקולד הם פי 4 מ - 30 כדורי שוקולד , ולפיכך יש להגדיל את כל הכמויות שברשימה פי . 4 בפעילויות 19 – 17 עוסקים באומדן . לאחר השלמת הפעילויות כדאי לדון עם התלמידים בדרכי הפתרון השונות ולבקש מהם לנמק את תשובותיהם . הנה דוגמה לנימוקים אפשריים בסעיף ג של פעילות : 18 נימוק א : אפשר לעגל את 498 ל - . 500 × 9 = 4 , 500 : 500 4 , 500 קרוב ל - 4 , 482 יותר משהוא קרוב ל - . 3 , 482 נימוק ב : אפשר לעגל את 498 ל - 500 ואת 9 ל - : 10 5 , 000 . 500 × 10 = 5 , 000 קרוב ל - 4 , 482 יותר משהוא קרוב ל - . 3 , 482

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר