עמוד:106

תשובות אפשריות לדומה בין שתי הדיאגרמות : בשתיהן מספר הנפשות הגדול ביותר במשפחה הוא . 7 בשתיהן יש אותו מספר משפחות של 4 ו - 5 נפשות . תשובות אפשריות לשונה בין שתי הדיאגרמות : בדיאגרמה של נגה מספר הנפשות הקטן ביותר במשפחה הוא , 2 ואילו בדיאגרמה של גל מספר הנפשות הקטן ביותר במשפחה הוא . 1 מספר המשפחות הכולל בדיאגרמה שונה . ייתכנו גם תשובות נוספות . פעילות 6 עוסקת בדיאגרמה העוקבת אחר תופעה לאורך זמן , בהתאם להמלצה בתכנית הלימודים של משרד החינוך . בפעילות עוקבים אחר הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בערים שונות בישראל לאורך שנה מסוימת . התלמידים בוחרים את אחת הערים , הקרובה ביותר למקום מגוריהם , בונים את הדיאגרמה המתאימה לה ועונים על שאלות הנוגעות לטמפרטורה בעיר הזאת . אפשר לציין לפני התלמידים שהמספרים על צירי הדיאגרמה אינם מוכרחים להתחיל מ - . 0 לדוגמה : הטמפרטורה , המיוצגת על הציר האנכי של הדיאגרמה , מתחילה מ -22 מעלות . בפעילות 7 התלמידים בוחרים שאלה ועוברים אתה את כל תהליך חקר הנתונים : הם אוספים את הנתונים , ממיינים אותם ומסרטטים דיאגרמת עמודות מתאימה . נוסף על כך הם מנסחים שאלות שאפשר לענות עליהן על סמך הדיאגרמה . כל שאלות החקר לבחירה הן כאלה שהתשובה עליהן היא מספרית . חשוב להדגיש שאת הנתונים המספריים שכותבים על הציר האופקי של הטבלה יש לכתוב ברצף ובמרווחים שווים . אפשר לעבוד בפעילות הזאת בקבוצות בכיתה : כל קבוצה עונה על שאלה אחת מתוך הארבע ומציגה את הדיאגרמה שסרטטה ואת השאלות שחיברה לכיתה . שאר התלמידים מנסים לענות על השאלות על סמך הדיאגרמה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר