עמוד:12

שלב א : ההכנה לסיפור בשלב זה כדאי להקנות את הידע הלשוני הנדרש להבנת הסיפור . הידע הלשוני : פעלים אוהב / אוהבת גר / גרה * נותן / נותנת * שר / שרה / לשיר בא / באה מבקר / מבקרת / לבקר מבשל / מבשלת / לבשל * מצייר / מציירת / לצייר מצלם / מצלמת / לצלם * משחק / משחקת / לשחק * אוכל / אוכלת ישן / ישנה שמות * בית קומה / קומות מיקרופון * כובע צבע / צבעים מצלמה הורים * אחים * אני זמר טבח צייר צלם חמש שונות * שלי * יש * אבל את * כל הכי * כמו * לי ממש * מי ראשון / ראשונה שני / שנייה שלישי / שלישית רביעי / רביעית חמישי / חמישית תבניות בבית שלי יש חמש קומות אני אוהבת את ..., אבל אני הכי אוהב את ... תמר אוהבת לשיר כשאני בא לבקר , היא נותנת לי ... מי גר בקומה החמישית ? אני מצייר ממש כמו צייר . * המילים המסומנות ב - * נמצאות ברמה . I פעילויות . 1 הקניית המילים : בית , קומה / קומות , גר / גרה המטרה : הקניית המעבר מהמספרים אחת , שתים , שלוש , ארבע , חמש למספרים הסודרים בנקבה : ראשונה , שנייה , שלישית , רביעית , חמישית . המורה תצייר על הלוח בתים של 3 קומות , 5 קומות , 4 קומות ( שימו לב שכאשר כתוב 2 אומרים : שתי קומות ) . המורה תקנה את המילים קומה / קומות ותחזור על המספרים מ – 1 עד . 5

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון, האוניברסיטה העברית בירושלים ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר