עמוד:11

הילדים יקבלו מילים מפורקות להברות . בצד ימין י התחלות של מילים , ובצד שמאל - ההברות שבסוף המילה . 1 איפר . חטיליו ? המורה תראה את הספר או את הספר הגדול ותקרא את הכתוב בטקסט . למשל היום פורים . v ) 1 אומר : " היום אמ אריה " , המורה תשאל את הילדים : איפה כתוב : " אר > ה "ז ילד אחד ייגש ויצביע על המילה " אייה " . המורה תוכל לשאול אותו : איו אתה יודע ! מעתה אפשר לנהל את השיחה בשפת האם . התשובות יוכלו לנבוע מידע קודם של הילדים , למשל : ( . ראיתי שזאת המללה שקראת בסוף . ( תשומת לב למקום המילה במשפט , נם היא עשויה לקדם את הקריאה . ] ? אריה מתחיל כ - א ; כמו השם שלי - אבי . ? אני מכיר את המילה " אר * ה " , כי בכיתה > ש תמונה של אריה , ומתחתיה כתוב " אריה " . . J א ' פי ! כו / ובי המורה ( או ילד מהכיתה ) תקרא משפט . למשל : " יש לי מסכה של קוף " , הילדים ידפדפו וימצאו את העמוד המתאים בסיפור . רצוי לא להתחרות במהירות , אלא לאפשר לכל ילד לדפדף ולמצוא את המשפט , ואולי אף לקרוא את מה שכתוב לפניו או אחריו . כל תשובה הגיונית תתקבל בעידוד רב , משוס שכל הסיכות שציינו הן אסטרטגיות שמשתמשים בהן כשרוכשים את מיומנות הקריאה , המורה תוכל לשאול בצורה דומה גס על מילים אחרות בסיפור , ? המורה תכסה מילה מסוימת , ואחד הילדים ייגש ויאמר מהי המילה החסרה . ז המורה תגיש את הסיפור על דף משוכפל ותשמיט ממנו מילים אחדות . הילדים ישלימו את החסר בעזרת הספר או בעזרת הזיכרון . A לגד זיו גזו ( איפי הילדים יקבלו תמונות של ארבע הדמויות המצויות כעמודים הראשונים של הסיפור : דויד , גילה , רון ורחל . כמו כן , הם יקבלו על רצועות נייר את המשפטים הקשורים לדמויות האלה ( שמונה משפטים ברמה שתיים ו -12 משפטים כרמה שלוש ) . רצועות הנייר יהיו מעורבבות . על הילדים לקרוא את המשפטים שכרצועות הנייר , לסדר אותם על פי הדמויות ולהדביקם כמקום המתאים , מתחת לתמונת הדמות ,

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון, האוניברסיטה העברית בירושלים ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר