עמוד:6

בתהליך הלימוד של כל סיפור אנו מציעים שלושה שלבים : א . שלב " ההכנה לסיפור " - שלב זה חשוב כדי לרכוש את כל המרכיבים הלשוניים והחוץ-לשונייס הדרושים להבנרנ הטקסט . השלב הזה מכין את הילדים להבנת הסיפור בשלמותו , ללא קטיעת הקריאה לצורך הסברים או תרנים . כ . שלב " הסיפור " ( נאשר הסיפור מסופר ) י בשלב זה כדאי שהילדים ישתתפו כצורה פעילה בקטעים החוזרים , הם יכולים לספר אותם כעל - פה עם המורה או לקרוא אותם בקול , ג , שלב " בעקבות הסיפור " - בשלב זה הסיפור משמש תשתית לטיפוח היכולת לשוחח עליו מחדש ולחשוב עליו בשפה העברית . כמו כן , הכנת הסיפור כאח לידי ביטוי באמצעות פעילויות , כגון המחזה , ציור הסיפור או קטעים ממנו או יצירת טקסט מקורי חדש על פי המודל של הסיפור , 0 נ ביו לימודי */ כדי לתמוך כנלמד ולהעשירו בסיוע הספרים והמדריך , אנו ממליצים ליצור סביבה לימודית שבה שותפים תמורה והילדים . רצוי שקימת הכיתה ישקפו את הנלמד בכיתה ויסייעו לילדים באזכור המרכיבים הלשוניים שנרכשו , אפשר להשיג זאת על ידי מתן ביטוי ויזואלי של הסיפור בשלמותן של איורים ודמויות מתוך הסיפור , של תבניות משפטים מתוכו , או אף של מרכיבים קטנים יותר , כמו מילים בודדות ומרכיביהן . כדאי להכין תצוגה של עבודות הילדים בעקבות הסיפור , ^ בודו / ^ וד ^ ל ץ ^^ ווו ^^ הגחירה מגוון הפעילויות המוצעות רחב מאוד ומשקף דרגות קושי שתות . מגוון זה מאפשר לבם התאמה ללומדים השונים ובחירה בין הפעילויות הנלוות לסיפורים . i / j ' w * הסיפורים ג ; חיות של פור > ם ול > לה טוב , אריאל מוגשים בגרסאות אחדות ברמות קושי שונית , ואתם מוזמנים לבחור כגרסה המתאימה לרמת הילדים בכיתתכם . שילוב בנושאים אחרים בכתה רצוי לשלב את ההצעות לפעילויות ולמשחקים בכיתה גס בעת העיסוק בתכנים אחרים , לעזרתכם הכנו מיפוי של נושאים העשויים להתקשר לכל סיפור ( הן מבחינת התוכן , הן מבחינת ההקשר הסיפורי ) , * ההוראות במדריך למורה ניתנות בלשון נקבה [ השפה העברית מצריכה החלטה של המץ הדיקדוקי . ) ההוראות כמובן מכוונות לשרת את המורות והמורים כאחר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון, האוניברסיטה העברית בירושלים ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר