עמוד:134

חשוב לשים לב שכבר יש קבוצה אחת של כיסאות , ולכן יש להוסיף עוד שתי קבוצות ) שני שכפולים ( כדי ליצור את המצב גדול פי . 3 תלמידים רבים ) ואף בוגרים ( טועים בהבנת הרעיון של פי x ומבצעים פי ) , ) x + 1 מכיוון שפעם אחת כבר קיימת והם מוסיפים ) בטעות ( x פעמים . כש " משכפלים " את מספר השולחנות בהתאם לנתון ) במקרה שלנו עוד פעמיים ( , מקבלים 3 קשתות המציינות פי כמה מגדילים את מספר השולחנות כדי למצוא את מספר הכיסאות . לבסוף מסרטטים בקשת גדולה את מספר הכיסאות ורושמים ליד הקשת מה היא מייצגת . במקרה שלנו הקשת הגדולה היא מ - 0 ועד , 24 והיא מייצגת את 24 הכיסאות – הקבוצה הגדולה : עמודים -194 191 בפעילות 1 התלמידים פותרים עם המורה בעית השוואה כפלית . הטקסט של הבעיה מלווה בציור המדגים את המצב המתואר בבעיה , והפתרון כולל גם הצגה של נתוני הבעיה בסרטוט ישר המספרים . בבעיה נתונים היחס וגודל הקבוצה הקטנה וצריך למצוא את גודל הקבוצה הגדולה . כדאי להתייחס לציור המלווה את הבעיה . אם התלמידים יתקשו בניתוח המילולי של הבעיה הציור עשוי להקל עליהם להבין מהי הקבוצה הגדולה ומהי הקבוצה הקטנה המוזכרות בבעיה . בסרטוט ישר המספרים המופיע בפתרון מסומנת הקבוצה הקטנה ) מספר הספרים של טל ( בקשת בין המספרים 0 ל - . 10 מכיוון שמספר הספרים של ניר גדול פי 3 ממספר הספרים של טל , " משכפלים " 3 פעמים את מספר הספרים של טל על הישר . לבסוף מסרטטים בקשת גדולה את מספר הספרים של ניר ורושמים ליד הקשת מה היא מייצגת . במקרה שלנו הקשת הגדולה היא מ - 0 ועד , 30 והיא מייצגת את 30 הספרים של ניר – הקבוצה הגדולה . . 1 נלמד לפתר בעיות השואה של כפל וחלוק . לטל יש 10 ספרים . מספר הספרים של ניר גדול פי 3 ממספר הספרים של טל . כמה ספרים יש לניר ? נציג על ישר המספרים את הקשר בין מספר הספרים של טל למספר הספרים של ניר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר