עמוד:126

לפניכם טבלה שבה מודגמות שש הבעיות המתאימות למצב ההשוואה שתואר לעיל , והן מדורגות לפי רמת הקושי שלהן : בעיות השוואה כפליות - רמות קושי רמת קושי 1 2 3 4 5 6 סוג הבעיה שימוש בגדול פי ... שואלים על הקבוצה הגדולה . שימוש בקטן פי ... שואלים על הקבוצה הקטנה . שימוש בגדול פי ... שואלים על היחס . שימוש בקטן פי ... שואלים על היחס . שימוש בגדול פי ... שואלים על הקבוצה הקטנה . שימוש בקטן פי ... שואלים על הקבוצה הגדולה . דוגמה לתמר יש 5 בובות . מספר הבובות של יוסי גדול פי 3 ממספר הבובות של תמר כמה בובות יש ליוסי ? ליוסי יש 15 בובות . מספר הבובות של תמר קטן פי 3 ממספר הבובות של יוסי . כמה בובות יש לתמר ? לתמר יש 5 בובות . ליוסי יש 15 בובות . פי כמה גדול מספר הבובות של יוסי ממספר הבובות של תמר ? לתמר יש 5 בובות . ליוסי יש 15 בובות . פי כמה קטן מספר הבובות של תמר ממספר הבובות של יוסי ? ליוסי יש 15 בובות . מספר הבובות של יוסי גדול פי 3 ממספר הבובות של תמר . כמה בובות יש לתמר ? לתמר יש 5 בובות . מספר הבובות של תמר קטן פי 3 ממספר הבובות של יוסי . כמה בובות יש ליוסי ? כמו בבעיות השוואה חיבוריות , גם בבעיות השוואה כפליות – בעיות מסוג 5 ו - 6 הן קשות יותר , כי יש בהן ניגוד בין המילים המופיעות בטקסט והמרמזות בשפה המדוברת על פעולה חשבונית מסוימת לבין הפעולה החשבונית שהתלמידים נדרשים לבצע כדי לפתור את הבעיה . בבעיית השוואה מסוג 5 יש שימוש בגדול פי אף ששואלים על הקבוצה הקטנה , והתלמידים נדרשים לבצע תרגיל חילוק כדי לפתור את הבעיה באופן ישיר . בבעיית השוואה מסוג 6 יש שימוש בקטן פי אף ששואלים על הקבוצה הגדולה , והתלמידים נדרשים לבצע תרגיל כפל כדי לפתור את הבעיה באופן ישיר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר